Kritik och Beröm

Har kommit på en sak om mig själv.. Jag har svårt att ta emot en massa beröm!
-
Jag är en sån som älskar att kämpa för vad jag vill. Och om jag inte känner mig riktigt nöjd med något och nån säger att det är jättebra så funkar det lixom inte. Jag vill t.ex. inte ha dom allra högsta betygen, vill ha mittemellan så jag har nåt att kämpa för och sen när jag går ut nian ska jag ha dom allra högsta betygen och känna att jag fått det jag verkligen kämpat för under mina 10 år i skolan.
Men det med beröm? Mamma är inte svår att få nöjd. Hon kan beröma en massa för saker jag själv inte ens tycker är bra. Det är väldigt frustrerande!
-
Däremot har jag inte svårt att ta negativ kritik. Det ger mig viljan att kämpa hela vägen så jag känner mig nöjd. För jag vill kämpa!
Det är alltid bra så jag vet vad jag ska göra för att bli bättre.
(Men det är även kul att få positiv kritik, men inte i mängder eller om det är nåt jag själv inte är nöjd med.)
-
Så fortsätt kritisera mig en massa, både negativt och inte för mycket positivt så blir jag glad! loveit


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0